torsdag 29 september 2011

Träningsvärk

Allt eftersom gårdagen traskade vidare, timme för timme, blev jag alltmer sur och motvillig. Första passet i min Dansyoga-kurs skulle gå av stapeln och jag svor över mig själv som varit så dum att jag anmält mig till detta. Betalat dessutom, ju, så det fanns väl inget val? Kände efter riktigt noga, men så klart fanns inte minsta stråk av huvudvärk när jag nu behövde den!

Så strax före halvsex fanns jag på plats iförd "bekväma kläder" och försedd med vattenflaska, yogamatta och mina nystickade yogastrumpor. Bara att bita ihop. En gång måste man prova när man anmält sig, eller hur. Som med små barn: du måste smaka!

En och en halv timme senare fick jag motvilligt erkänna det: jag är glad att jag anmälde mig och glad att jag gick dit.

Det var en perfekt kombination av afrikansk dans, yogarörelser och mindfulness och jag glömde ganska fort bort att jag var sur och motvillig. Men några varma yogastrumpor behövde jag sannerligen inte...

1 kommentar:

  1. Bra att du kom iväg!
    Kanske något för mig också?

    SvaraRadera