torsdag 29 september 2011

Hjälp...

Sonen har önskat sig en tröja. Den ska vara i naturgarn men jag förmodar att den inte får vara sticksig. Inte för tjock - kanske stickor någonstans mellan 3,5 och 4,5. Och så vackert melerad i ljusgråa nyanser.

Nu har jag tagit mig igenom 20 nätbutiker utan något bra resultat... Det går an att leta i butiker som delat upp sina garner efter kvalitet, men många har bara garnsorterna i bokstavsordning och vem i hela världen kan tänka ut vad garnet Venedig är gjort av, eller Saga, Fame, Balder osv...

3 kommentarer:

  1. Melerat, inte självrandande... Drops delight finns i ljuva, disiga färgställningar, varav en är grå.
    http://www.garnstudio.se/lang/se/visgarn.php?garn=Delight

    SvaraRadera
  2. Hm, jag menar kanske självrandande - i ganska stora partier. Ett problem är att nästan alla garner som har färgskiftningar har någon andel syntet. Eller kostar skjortan... Jag får nog grunna lite på det här.

    SvaraRadera
  3. Har du kollat här då?
    Liite lyxigare kanske? :-D
    http://www.hjelholt.dk/dk/salg/farveskifte-og-haandvaerksgarn.html

    SvaraRadera