måndag 26 september 2011

Blommor som blommar

Smög ut i köket och värmde en korv som jag åt med tre stora starka. Ja, värktabletter alltså. På vägen tog jag kort på några växter som jag är extra nöjd med just nu. Det blev inte så bra kort, men ni får väl ha lite egen fantasi också.

Den första är en azalea som bott hos mig i två år ungefär. Den blommade med massor av vita blommor, sen föll de av och den har stått här utan att verka förändras så mycket. Men nu ser den ut så här:
Den andra är en hibiskus som jag liksom njuter av att vänta på. Blommorna den hade när jag fick den i slutet av augusti har trillat av och nu kommer det nya - men de slår inte ut med racer-fart precis.
Slutligen är jag också mycket nöjd med min dendrobium som skickat ut en alldeles ny blomstängel:
 Det är inte första gången i livet jag har en azalea som blommar om, men trots att jag haft en hel del olika orkidéer så har jag aldrig fått dem att blomma om förrän nu. Fråga inte hur jag gjorde för jag tycker inte jag gjorde något alls. Eller inget speciellt i alla fall, den har stått i ett soligt fönster, eftermiddagssol, och då och då har den fått vatten också. Hoppas de slår ut nu också.

Hade jag orkat skulle ni fått se min vackra Canadian Delight också, men det får bli i morgon. För då har jag inte ont i huvudet har jag bestämt. Basta.

2 kommentarer:

  1. Både azalean och hibiscusen är ljuvliga! Tänk att sådant kan komma ur krukor?! :-)

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det konstigt...?!

    SvaraRadera